جشنواره داستان کردی «رازان»

جشنواره داستان کردی «رازان»

 

به گزارش خبرگزاری کردپرس، آکو حسین ‌پور گفت: این جشنواره منطقه‌ای با همت انجمن ادبی که‌ژ و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گستره استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف ارتقاء جایگاه داستان و تمرکز هرچه بیشتر بر این قالب در ادبیات کردی معاصر، توجه به جایگاه مهم آیین‌ها، رسوم و المان‌های فرهنگی مشترک و تبیین آنها در ادبیات داستانی کردی و ایجاد فضای مناسب جهت تعامل روزافزون داستان‌نویسان کردزبان برگزار می شود.

این مترجم و نویسنده ایلامی عنوان کرد: جشنواره «رازان» در دو بخش آزاد و بخش موضوعی برگزار خواهد شد.

حسین ‌پور محورهای موضوعی بخش ویژه جشنواره را برشمرد و گفت: نقش آفرینی المان‌های فرهنگی بومی-محلی، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، شکل‌گیری روایت شهری مناطق کردنشین و بازنمایی روایت‌های مختص به شهرهای مرزی کردنشین (محل اصلی روایت داستانی، شهرهای مذکور باشد) از محورهای موضوعی دومین جشنواره منطقه‌ای داستان کردی رازان است.

دبیر اجرایی رازان در خصوص شرایط شرکت در جشنواره گفت: این جشنواره محدودیت سنی ندارد و داستان‌ها می‌بایست به یکی از گویش‌های کردی نوشته شده و هر داستان باید دارای حداقل ۵٠٠ و حداکثر ٣٠٠٠ کلمه باشد.

وی افزود: هر نویسنده می‌‌تواند با حداکثر  سه داستان در رازان شرکت کند ولی داستان‌ها پیش از این رویداد ادبی نباید در هیچ جشنواره‌ای ارائه و یا در هیچ نشریه و کتابی منتشر شده باشند.

آکو تأکید کرد: در صورت عدم احراز انتساب اثر به شرکت کننده، اثر از چرخه‌ی داوری حذف خواهد شد.

او گفت: در این جشنواره به سه داستان با محوریت آزاد لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا شده و همچنین در بخش موضوعی نیز به یک اثر جایزه ویژه تعلق می‌گیرد.

دبیر اجرایی جشنواره رازان خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق‌الذکر تمامی داستان‌هایی که از نظر هیئت داوران امتیازات لازم را کسب کنند، پس از اختتامیه در کتاب «رازان٢» به چاپ خواهند رسید.

حسین پور تنها مرجع دریافت آثار را آدرس تلگرام ilam_razan@ معرفی کرد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار و شرکت در جشنواره پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ می‌باشد.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

فستیوال نیوز

مرجع فستیوال ها ، فراخوان ها و جشنواره ها و نمایشگاه ها

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی