فراخوان جشنواره شعر طنز «دادخند»

فراخوان جشنواره شعر طنز «دادخند»

اولین جشنواره شعر طنز قوه قضاییه در استان یزد با عنوان «دادخند» به همت دادگستری کل استان یزد و با همکاری حوزه هنری یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در هفته قوه قضاییه به میزبانی شهر میراث جهانی یزد برگزار می‌شود.انتشار فراخوان جشنواره شعر طنز «دادخند» در یزد


محمدصادق کوچک‌زاده افزود: این جشنواره در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و ایجاد زمینه‌های ارتباط بیشتر دستگاه قضایی با اقشار تأثیرگذار اجتماعی همچون هنرمندان، نویسندگان، شاعران و طنزپردازان برگزار خواهد شد.


وی شناخت سختی‌های کار قضایی و ایجاد دیدی واقع بینانه از تلاش‌های قوه قضاییه، تقویت ارتباط مردم با عدلیه، استفاده از ظرافت، دقت و نگاه خاص شعرا و هنرمندان برای اطلاع‌رسانی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار به منظور ارائه آموزش‌های پیشگیرانه، کشف استعداد‌های ادبی در حوزه شعر طنز، تولید محتوا و خلق آثار ادبی مانا و اثرگذار در زمینه عدلیه را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.


کوچک‌زاده با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره گفت: این رویداد ادبی در دو بخش «جرائم و آسیب‌های اولویت‌دار» و «دستگاه قضایی» برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: سرقت، توهین، تهدید، کلاهبرداری، تکدی‌گری، رانندگی پرخطر، زمین‌خواری، ساخت و ساز غیرمجاز و آسیب‌های فضای مجازی موضوع‌های بخش جرائم و آسیب‌های اولویت‌دار است.


سرپرست حوزه هنری استان افزود: موضوعات بخش دستگاه قضایی نیز شامل؛ حجم بالای ورودی پرونده در دستگاه قضا و روش‌های جایگزینی مانند کدخدامنشی و انصاف و مدارای طرفین، روند رسیدگی به پرونده‌ها تا صدور حکم (اطاله دادرسی) و سختی کار قضا و نقش و جایگاه عدالت است.


کوچک‌زاده اظهار داشت: شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان تا پایان روز ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱ فرصت دارند آثار نثر و نظم خود را در موضوعات و قالب‌های مطرح شده در متن فراخوان به رایانامه dadkhandyazd@gmail.com ارسال یا برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری یزد به نشانی www.artyazd.ir مراجعه کنند.


وی ضمن دعوت از عموم علاقه‌مندان به ویژه شاعران و طنزپردازان برای شرکت در این جشنواره افزود: هر شرکت کننده تنها مجاز به ارسال سه اثر به جشنواره است.


سرپرست حوزه هنری یزد خاطرنشان کرد: آثار باید در قالب شعر طنز موزون و در پوشه word با ذکر مشخصات کامل (نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و نشانی) ارسال شود.


کوچک‌زاده گفت: آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان جشنواره همزمان با هفته قوه قضاییه در یزد برگزار می‌شود.


دیار دارالعباده و دارالعلم یزد با وجود استعداد‌های هنری و ادبی خلاق و توانمند به ویژه در حوزه شعر طنز و همچنین محافل و انجمن‌های ادبی متعدد همچون محفل طنز «قندشکن» که از سال ۱۳۹۵ با هدف ترویج طنز عفیف و سالم، حفظ و انتشار اصطلاحات بومی و محلی، آشنایی خانواده‌ها و فرزندان با شیوه شوخی صحیح و سالم و ایجاد امید و نشاط اجتماعی در حوزه هنری یزد فعالیت خود را آغاز کرده، یکی از استان‌های فعال و اثرگذار در حوزه شعر و ادب و طنز در کشور به شمار می‌آید.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

فستیوال نیوز

مرجع فستیوال ها ، فراخوان ها و جشنواره ها و نمایشگاه ها

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی