۱۸ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

فراخوان طراحی نشانواره (لوگو) کنگره ده هزار شهید آذربایجان شرقی

فراخوان طراحی نشانواره (لوگو) کنگره ده هزار شهید آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا- کنگره ده هزار شهید آذربایجان شرقی مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عالی مقام دفاع مقدس و تعمیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و ابلاغ پیام شهدا به مخاطبین نسل حال و آینده و ایجاد جو فرهنگی مبتنی بر ارزش ها و گفتمان انقلاب اسلامی امام (ره) با الهام از شهدا برگزار می‌کند.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا، کنگره ده هزار شهید آذربایجان شرقی در اجرای منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله) مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عالی مقام دفاع مقدس و تعمیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و ابلاغ پیام شهدا به مخاطبین نسل حال و آینده و ایجاد جو فرهنگی مبتنی بر ارزش ها و گفتمان انقلاب اسلامی امام (ره) با الهام از شهدا برگزار می نماید.
*شرایط فنی و تخصصی :
- استفاده از نماد های فرهنگ ایثار و شهادت و شاخصه های آذربایجان شرقی(حداقل دو مورد) در نشان واره
- رعایت اصل سادگی، زیبایی، پویایی و وجوه فنی، هنری در طراحی نشان واره الزامی است.
- نشان واره باید قابلیت تبدیل به مُهر ، مدل حجمی و همچنین کلیه فرمت های چاپی و تک رنگ را داشته باشد.
- نشان واره می تواند به صورت نوشتاری ، تصویری و یا ترکیبی از هر دو باشد.
- ارائه توضیحات در خصوص نشان واره و چرایی استفاده از عناصر به کار گرفته شده در آن الزامی است.
- حق استفاده مادی و معنوی و ویرایش نشان واره منتخب در صورت لزوم ، برای کنگره محفوظ می باشد.
- طرح های ارسالی ، با فرمت JPEG  یا TlFF   یا PNG  با حجم ۶ مگابایت، با حداقل وضوح DPI ۳۰۰ در ابعاد ۲۵ در ۲۵ سانتی متر ارسال گردد.
- هر شرکت کننده مجاز به ارسال حداکثر ۳ طرح می باشد.
- ارسال بیوگرافی کوتاه به همراه تصویر کارت ملی، شماره تماس و آدرس دقیق پستی الزامی است.
*شاخصه های مورد نظر در طراحی :
- ده هزار شهید آذربایجان شرقی
- اشتهار تبریز به پایتخت تشیع جهان اسلام
- آذربایجان شرقی و شهدای محراب ( شهید آیت الله قاضی طباطبایی و شهید آیت الله مدنی )
- آذربایجان شرقی و سرداران شهید ( شهید مهدی باکری، شهید حمید باکری، شهید علی تجلایی، شهید حسن شفیع زاده، شهید جواد فکوری، شهید مرتضی یاغچیان،  شهید حسن باقری)
- سابقه تاریخی و آثار تاریخی و نماد های مقاومت آذربایجان شرقی ( مسجد ارگ علیشاه، مسجد کبود، مسجد قزلّی، مسجد جامع، مقبرة الشعراء، شهدای گمنام کوه عون بن علی، مسجد شهداء، دانشگاه تبریز و ...)
- هیئت داوران ، تعداد ۵۰ نشان واره برتر را جهت شرکت در نمایشگاه کنگره انتخاب و جوایز زیر را به نفرات برتر اهداء خواهد کرد.

*آخرین مهلت ارسال آثار : ۳۰ تیر ۱۴۰۱
*نحوه ارسال آثار :
- ارسال فایل و مشخصات و توضیحات از طریق درگاه های فضای مجازی به شماره ۰۹۱۴۲۲۶۸۹۶۳
- علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر (در وقت اداری) با شماره تلفن های ۰۴۱۳۳۲۹۱۴۰ - ۰۴۱۳۳۳۰۵۷۹۴ -  ۰۹۰۱۵۵۹۰۱۸۵۵تماس حاصل و یا به آدرس تبریز ، بلوار ۲۹ بهمن ، مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز ، طبقه دوم ، سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی مراجعه کنند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

فراخوان مسابقه ادبی «صادق هدایت»

فراخوان مسابقه ادبی «صادق هدایت»

فراخوان بیست‌ویکمین مسابقه ادبی «صادق هدایت» منتشر شد.

ادامه مطلب
۰ ۰ ۰ دیدگاه

جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان غربی

جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان غربی

جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان غربی در سه گروه تألیف

ادامه مطلب
۰ ۰ ۰ دیدگاه

جشنواره ملی داستان کوتاه «چارقد»

جشنواره ملی داستان کوتاه «چارقد»

 اولین جشنواره داستان کوتاه «چارقد» با محوریت حجاب و در سطح ملی در شهرستان جهرم برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
۰ ۰ ۰ دیدگاه

فراخوان سی‌امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

فراخوان سی‌امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

 فراخوان سی‌امین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد.

ادامه مطلب
۰ ۰ ۰ دیدگاه

جشنواره مونولوگ/فستیوال مونولوگ

جشنواره مونولوگ/فستیوال مونولوگ

موسسه هنرهای نمایشی نیک اندیشان فیروزه اوراسیا و آموزشگاه

ادامه مطلب
۰ ۰ ۰ دیدگاه

جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان با اعلام فراخوان یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجانمشارکت اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با هدف ارتقا ارزش‌‌های جامعه و ترویج مولفه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی و محوریت عنوان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» و گام برداشتن برای رسیدن به شهر پاک و آرام با مشارکت شهروندان، هنرمندان و نهاد‌ها و سازمان‌های شهر لاهیجان یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند را برگزار می‌کنند.
تئاتر خیابانی به عنوان یک رسانه ارزشمند، تاثیر‌گذار، پرمخاطب و مردمی که به‌واسطه ارتباط صمیمی و رودررو با مخاطب خاص و عام امکان طرح معضلات و مشکلات را داشته و با نشان دادن ارزش‌ها در برابر کاستی‌‌ها؛ بی‌شک در ارتقای فرهنگی و جایگزین کردن آگاهانه عناصر مطلوب در جامعه بسیار تاثیر‌گذار است.
در جشنواره پیش رو هدف آن است تا با مشارکت ارزشمند شهروندان در کنار هنرمندان و همراهی جهادی مدیران و مسئولان شهری، یازدهمین گام بلند نیز با توان بالا و عزم همگانی با شعار ارتقای فرهنگ شهروندی همچون سال‌های گذشته استوار و محکم برداشته شود.
اهداف جشنواره:
- حفظ و ارتقای مولفه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی.
- ارتقای سطح دانش شهروندی به منظور بهبود زندگی شهری
- ارتقای مشارکت شهروندان در ساختن شهر سالم و پاک
- اهتمام ویژه به همراهی و مشارکت شهروندان در به‌سازی شرایط اقتصادی جامعه با تکیه بر توان داخلی و خلاقیت کارآفرینان ایرانی
موضوعات جشنواره:
- شهروند؛ «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»
(جهت عینیت بخشیدن به شعار سال، افزایش سرمایه‌گذاری، بهبود کسب و کار، هویت‌سازی ایرانی، تقویت سرمایه انسانی، بالا بردن سطح اعتماد دولت و ملت، آثار تولید‌شده با مضمون فوق که نگاه خلاق و ترغیب‌کننده دراین خصوص داشته باشند در اولویت انتخاب خواهند بود.)
- شهروند؛ فرهنگ ایثار و شهادت
- شهروند؛ آگاهی از حقوق شهروندی
- شهروند؛ همراهی برای گذر از بحران‌های محیط زیستی همچون بحران آب و ایجاد فرهنگ پایدار حفظ سرمایه‌های ملی
- شهروند؛ آسیب‌های اجتماعی
- شهروند؛ ترویج کتاب و کتابخوانی
 - شهروند؛ حقوق کودک
-  شهروند؛ محیط زیست ( چالش‌ها؛ مخاطرات؛ راهکار‌ها)
-   شهروند، مشارکت مسئولانه در صرفه‌جویی منابع انرژی؛ حفظ فضای سبز، اموال عمومی؛ مدیریت زباله و پسماند، ترافیک و...
- شهروند، حمایت از چای ایرانی
بخش مسابقه:
آثار این بخش از میان نمایش‌های خیابانی متقاضی با اولویت محور‌های مورد تاکید جشنواره شهروند انتخاب می‌‌شود. این بخش رقابتی بوده و سقف پذیرش آثار 12 نمایش خواهد بود. آثار این بخش می‌بایست پیش از این در هیچ جشنواره رقابتی در گستره سراسری شرکت نکرده باشند. متقاضیان شرکت در این بخش مسابقه می‌بایست لوح فشرده حاوی فایل تصویری نمایش خود و مدارک مورد نیاز را در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره شهروند لاهیجان ارسال کنند.
بخش ویژه (نمایش کودکان و نوجوانان):
ستاد برگزاری جشنواره نظر به اهمیت رده سنی کودکان و نوجوانان و لزوم توجه ویژه به تولیدات و عرضه آثار متناسب برای این گروه‌های سنی در راستای ارتقای کنجکاوی، ایجاد اعتماد به نفس و استقلال بخشیدن به شخصیت آن‌ها، ترغیب به اندوختن تجارب و معلومات نوین، راهنمایی اخلاقی و آشنایی با حقوق شهروندی، پذیرای نمایش‌های تولیدشده در قالب نمایش زنده و عروسکی خواهد بود. علاقه‌مندان به شرکت در این بخش می‌توانند آثار خود را با موضوعات مناسب گروه سنی کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. این بخش غیررقابتی بوده و سقف پذیرش آثار در این بخش 4 اثر خواهد بود.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

جشنواره بین المللی مد و لباس فجر 11

جشنواره بین المللی مد و لباس فجر 11

خبرگزاری آریا-ثبت نام در بخش رقابتی یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با مراجعه به سایت جشنواره www.fajrmode.com آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، دبیر یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با اشاره به اعلام فراخوان این رویداد و مهلت یک ماهه ارائه آثار (از سه شنبه 27 اردیبهشت تا پنجشنبه 26 خرداد) برای داوری اولیه، گفت: همه علاقه‌مندان به حضور و واجدان شرایط در بخش رقابتی این دوره از جشنواره می‌تواند آثار خود را در دو بخش" مهارتی و مهارت جو " در هشت گرایش «طراحی لباس اجتماع بانوان، طراحی لباس اجتماع آقایان، طراحی پوشاک کودک و نوجوان، طراحی چادر و پوشش سر، طراحی پارچه، طراحی کیف و کفش، طراحی زیورآلات و تزئینات لباس و طراحی بسته بندی پوشاک» که شرایط آن‌ها به طور کامل در فراخوان کلی جشنواره اطلاع رسانی و منتشر شده است شرکت و اقدام به ارائه آثار مرتبط خود کنند.
سپیده یاقوتی افزود: علاوه بر این فراخوان همه گرایش‌ها دارای فراخوان تخصصی خود نیز هستند که پس از ثبت نام اولیه از طریق سایت (تارنما) جشنواره در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: علاقه‌مندان برای مطالعه فراخوان و ثبت‌نام می‌توانند به تارنما (سایت) جشنواره به نشانی www.fajrmode.com مراجعه کنند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

فراخوان جشنواره شعر طنز «دادخند»

فراخوان جشنواره شعر طنز «دادخند»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرپرست حوزه هنری یزد گفت:

ادامه مطلب
۰ ۰ ۰ دیدگاه

جشنواره داستان کردی «رازان»

جشنواره داستان کردی «رازان»

 

به گزارش خبرگزاری کردپرس، آکو حسین ‌پور گفت: این جشنواره منطقه‌ای با همت انجمن ادبی که‌ژ و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گستره استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف ارتقاء جایگاه داستان و تمرکز هرچه بیشتر بر این قالب در ادبیات کردی معاصر، توجه به جایگاه مهم آیین‌ها، رسوم و المان‌های فرهنگی مشترک و تبیین آنها در ادبیات داستانی کردی و ایجاد فضای مناسب جهت تعامل روزافزون داستان‌نویسان کردزبان برگزار می شود.

این مترجم و نویسنده ایلامی عنوان کرد: جشنواره «رازان» در دو بخش آزاد و بخش موضوعی برگزار خواهد شد.

حسین ‌پور محورهای موضوعی بخش ویژه جشنواره را برشمرد و گفت: نقش آفرینی المان‌های فرهنگی بومی-محلی، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، شکل‌گیری روایت شهری مناطق کردنشین و بازنمایی روایت‌های مختص به شهرهای مرزی کردنشین (محل اصلی روایت داستانی، شهرهای مذکور باشد) از محورهای موضوعی دومین جشنواره منطقه‌ای داستان کردی رازان است.

دبیر اجرایی رازان در خصوص شرایط شرکت در جشنواره گفت: این جشنواره محدودیت سنی ندارد و داستان‌ها می‌بایست به یکی از گویش‌های کردی نوشته شده و هر داستان باید دارای حداقل ۵٠٠ و حداکثر ٣٠٠٠ کلمه باشد.

وی افزود: هر نویسنده می‌‌تواند با حداکثر  سه داستان در رازان شرکت کند ولی داستان‌ها پیش از این رویداد ادبی نباید در هیچ جشنواره‌ای ارائه و یا در هیچ نشریه و کتابی منتشر شده باشند.

آکو تأکید کرد: در صورت عدم احراز انتساب اثر به شرکت کننده، اثر از چرخه‌ی داوری حذف خواهد شد.

او گفت: در این جشنواره به سه داستان با محوریت آزاد لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا شده و همچنین در بخش موضوعی نیز به یک اثر جایزه ویژه تعلق می‌گیرد.

دبیر اجرایی جشنواره رازان خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق‌الذکر تمامی داستان‌هایی که از نظر هیئت داوران امتیازات لازم را کسب کنند، پس از اختتامیه در کتاب «رازان٢» به چاپ خواهند رسید.

حسین پور تنها مرجع دریافت آثار را آدرس تلگرام ilam_razan@ معرفی کرد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار و شرکت در جشنواره پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ می‌باشد.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

فراخوانِ جشنواره‌ ادبی

فراخوانِ جشنواره‌ ادبی

بنیاد فرهنگ سالمندی با انتشار فراخوان سومین دوره جشنواره آفتابگردان، آمادگی خود برای دریافت آثار نویسندگان و شاعران و هنرمندان خوش‌نویس کشور با موضوع «سالمندان» را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا،‌ در این‌باره داوود ملکی صیدآبادی، معاون اجتماعی، فرهنگی این بنیاد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در دبیرخانه، جشنواره فرهنگی ادبی آفتابگردان از امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ آماده دریافت آثار علاقه‌مندان در بخش‌های داستان، شعر، خط و خوش‌نویسی‌ست.
او ادامه داد: با توجه به استقبالِ شرکت‌کنندگان طی دو دوره گذشته، امسال بخش خط و خوش‌نویسی هم به «آفتابگردان» اضافه شد که امید می‌رود با اقبال روبه‌رو شود.
علاقه‌مندان می­‌توانند در سه بخش ادبیات داستانی، شعر و خوش‌نویسی شرکت کنند. آثار شرکت‌کنندگان می‌بایست در قالب‌ ادبیات داستانی، به‌صورت داستان کوتاه (۴۰۰۰ کلمه)، داستانک (تا ۵۰۰ کلمه)، کاریکلماتور و خاطره‌نویسی یا خودنوشت (ویژه سالمندان بالای ۶۰ سال)، در بخش شعر به‌صورت شعر کلاسیک، شعر نو، شعر محاوره(ترانه) و در خوش‌نویسی به سه سبک نستعلیق، شکسته، قلم درشت و خط تحریری باشد. همچنین برای دو بخش داستان کوتاه و داستانک، لازم است تا هر نویسنده دو اثر از خود را ارسال کند. جشنواره آفتابگردان در دو بخش آزاد و خوش‌نویسان سالمند برگزار می‌شود.

فراخوانِ جشنواره‌ای با موضوع سالمندان
​ پوستر سومین جشنواره فرهنگی - هنری آفتابگردان

پُل‌های ارتباطی جشنواره به روش‌های زیر است:

·        نشانی ایمیل:  aftab۳@salmandiran.ir
·        آدرس پستی: تهران، خیابان مطهری، پلاک۱۴۵، طبقه سوم، کد پستی ۱۵۷۶۶۳۷۶۳۱
·        وب‌سایت بنیاد: www.salmandiran.ir/aftabgardan
·        شبکه‌های اجتماعی به‌شماره ۰۹۰۳۱۲۳۶۰۹۴
آثار باید در قالب آثار در قالب word، با ذکر مشخصات کامل نویسنده شامل نام، نام‌خانوادگی، سن، نام پدر، آدرس و شماره‌تماس همراه اثر ارسال شده و ضمن آن شرکت‌کنندگان با ارسال آثار خود حق معنوی این آثار را به بنیاد فرهنگ سالمندی واگذار کنند. مهلت ارسال آثار تا روز ۱۵ مردادماه امسال است. همچنین در پایان داوری، اصل آثار خوش‌نویسی از منتخبین درخواست می‌شود و  در صورت ارائه نشدن، از رده‌بندی خارج خواهند شد.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

جشنواره منطقه ای داستان کوتاه منتشر شد

جشنواره منطقه ای داستان کوتاه منتشر شد

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک از انتشار فراخوان چهارمین جشنواره منطقه ای داستان کوتاه مکران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، مصطفی کریمی زاده گفت : در راستای تحقق اهداف فرهنگی و در جهت شناسایی و پرورش نویسندگان و جوانان متعهد هنرمند و خلق آثار ارزشمند ادبیات داستان نویسی ، گسترش و ارتقاء فرهنگ مطالعه، معرفی آداب و رسوم مردم منطقه سیریک و آشنایی با تاریخ مکران و سواحل آن از اهداف برگزاری این جشنواره است و با توجه به برگزاری سه دوره موفقیت آمیز این جشنواره ، چهارمین  جشنواره منطقه ای داستان کوتاه مکران برگزار می شود .

وی  ادامه داد: آثار راه یافته به نخستین جشنواره در قالب یک عنوان کتاب چاپ و در اختتامیه دومین جشنواره با حضور مسئولین رونمایی شد و آثار راه یافته در دومین و سومین دوره جشنواره در قالب دو عنوان کتاب در حال آماده سازی برای چاپ است که در اختتامیه این جشنواره رونمایی خواهند شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک عنوان کرد : شرایط و ضوابط حضور در چهارمین جشنواره منطقه ای داستان کوتاه مکران به این صورت است:  آثار به صورت تایپ شده، به همراه مشخصات کامل نویسنده و شماره تماس، ارسال شود2- آثار در جشنواره دیگری شرکت داده نشده باشند 3- آثار در کتاب، مطبوعات و فضای مجازی منتشر نشده باشند 4-داستانهای بخش ویژه شهرستان سیریک برگرفته از عناصر بومی و محلی و آداب و رسوم شهرستان سیریک باشد. 5-هر نویسنده می تواند حداکثر سه اثربه دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

وی به موضوع آثار ارسالی اشاره کرد و افزود : موضوع جشنواره در دو بخش  آزاد و بخش ویژه شهرستان سیریک  می باشد و آثار باید در قالب داستان کوتاه تولید و به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک اضافه کرد : شیوه ارسال آثار از طریق ایمیل dastan.makran@gmail.com یا واتس آپ 09398329755می باشد و آخرین مهلت ارسال آثار 20 خردادماه 1401 می باشد.

کریمی به جوایز در نظر گرفته شده برای هر بخش اشاره کرد و بیان کرد : به نفر اول هر بخش سی میلیون ریال ،  نفر دوم بیست  میلیون ریال  و نفر سوم ده میلیون ریال جایزه نقدی  به همراه تندیس جشنواره اهداء خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد : آثار نویسندگان استان های هرمزگان، فارس، بوشهر، کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان در این جشنواره پذیرفته می شود و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره  09179797624 تماس برقرار نمایند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

جشنواره داستان کوتاه «قصه خانواده من»

جشنواره داستان کوتاه «قصه خانواده من»

فراخوان دومین جشنواره داستان کوتاه «قصه خانواده من» به منظور کشف استعدادهای جدید در حوزه داستان نویسی و ایجاد فضایی برای توجه بیشتر خانواده‌ها به ادبیات از سوی فرهنگ‌سرای خانواده منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای خانواده؛ دومین «جشنواره قصه خانواده من» همانند دوره قبل در رده‌های سنی کودک (۱۲-۸سال) و نوجوان(۱۸-۱۳سال) با موضوع «من و پدربزرگ و مادربزرگم» و «من و برادر و خواهرم» برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار تا۲۰تیر است و پس از بررسی آثار در هر رده سنی سه برگزیده معرفی می شوند و به نفر اول:۲۰۰۰۰۰۰۰ریال، نفر دوم:۱۵۰۰۰۰۰۰ریال، نفر سوم:۱۰۰۰۰۰۰۰ریال اهدا می شود.

همچنین مراسم اختتامیه دومین «جشنواره قصه خانواده من» سوم مرداد سالجاری در سالن نمایش فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

شرایط حضور در جشنواره:

- فایلpdf وword  متن خود را به آدرس الکترونیک gheseye.khanevadeh@gmail.com ارسال کنید(ارسال هر دو فایل الزامی است)

- ارسال مشخصات کامل متقاضی همراه با اثر شامل تلفن همراه، آدرس کامل پستی، تصویر کارت ملی و شناسنامه

- آثار ارسالی باید با موضوع جشنواره مطابقت داشته باشد در غیر این صورت داوری نمی‌شود.

- متقاضیان می توانند حداکثر سه اثر به دفتر جشنواره ارسال کنند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 88554018 و 09199127537 تماس بگیرند و به سایت فرهنگسرای خانواده به نشانی Khanevadeh.farhangsara.ir مراجعه کنند.

فرهنگسرای خانواده در خیابان سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

جشنواره تئاتر اردیبهشت

جشنواره تئاتر اردیبهشت

روابط عمومی ششمین جشنواره سراسری تئاتر اردیبهشت اعلام کرد:

این جشنواره ملی دانشجویی با ۸ اجرا صحنه ای و سه اجرای آلترناتیو از ۳۱ اردیبهشت ماه تا ۴ خرداد ماه بصورت حضوری در دانشگاه دامغان برگزار می‌گردد.

قابل ذکر است، علاقه‌مندان می‌توانند برای رزرو و خرید بلیط اجرا ها به سایت گیشه ۸ به آدرس gisheh8.com مراجعه فرمایند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

جشنواره عکس مهر ثامن

جشنواره عکس مهر ثامن

اولین جشنواره عکس مهر ثامن با همکاری دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان تهران با محوریت امام رضا(ع) و حرم مطهر ایشان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جشنواره عکس مهر ثامن توسط دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان تهران و با مشارکت مؤسسه فرهنگی هنری مهرسان با محوریت امام رضا (ع) و حرم مطهر ایشان در آستانه فرارسیدن دهه کرامت ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد.

این جشنواره با موضوعاتی شامل معجزات، خادمین، زیارت، زوار، نذورات و دیگر کرامات رضوی است که با مشارکت مؤسسه فرهنگی هنری مهرسان در آستانه فرارسیدن دهه کرامت ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت شرکت در جشنواره مهر ثامن لازم است شرایط و مقررات زیر را مورد توجه قرار دهند:

۱. شرکت در این جشنواره برای همگان آزاد و رایگان است و محدودیت سنی ندارد.

۲. عکس‌هایی که مضمون آنها مرتبط با موضوع جشنواره نباشند داوری نخواهند شد.

۳. هر فرد می‌تواند با ارسال حداکثر ۸ فریم عکس به نشانی اینترنتی و یا آدرس پستی دبیرخانه، در مسابقه شرکت نماید.

۴. ضروری است هر شرکت کننده فایل خام عکس ارسالی خود را تا پایان جشنواره نگه داشته و در صورت نیاز به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

۵. عکس‌های ارسالی باید فاقد امضای هنرمند، حاشیه، تاریخ، واترمارک و یا لوگو باشد.

۶. به تمامی شرکت کنندگان در جشنواره گواهی حضور اعطا خواهد شد.

۷. پس از اتمام مرحله داوری و معرفی نهایی برگزیدگان، نمایشگاه عکس از آثار منتخب جشنواره در نگارخانه مهرسان برپا خواهد شد.

۸. دبیرخانه جشنواره مجاز به استفاده از آثار ارسالی در کتاب، پوستر و اقلام تبلیغاتی و برپایی نمایشگاه با ذکر نام صاحب اثر است.

۹. از نظر دبیرخانه جشنواره، فرستنده عکس صاحب اثر شناخته می‌شود و چنانچه خلاف آن ثابت شود مسئولیتی متوجه برگزارکننده نخواهد بود.

۱۰. درج مشخصات عکاس اعم از: نام، نام خانوادگی، کدملی، شماره تلفن همراه، نشانی محل سکونت، و ارسال آن به دبیرخانه جشنواره الزامی است.

۱۱. عکس‌های گرفته شده با گوشی موبایل نیز پذیرفته می‌شود.

شرکت‌کنندگان باید عکس‌های خود را با فرمت Jpg در اندازه‌ی ضلع بزرگ ۱۵۰۰ پیکسل و با دقت ۳۰۰ dpi به یکی سه روش زیر ارسال نمایند:

۱. ارسال عکس‌ها به صورت فایل زیپ به نشانی الکترونیکی mehr.samen۸@yahoo.com

۲. ارسال عکس‌ها به صورت لوح فشرده به آدرس پستی دبیرخانه به نشانی تهران، میدان انقلاب، خیابان کارگرشمالی، بالاتر از فرصت، پردیس فرهنگی هنری مهرسان، طبقه اول و کد پستی: ۱۴۱۸۸۱۵۹۲۵

۳. ارسال عکس‌ها به صورت فایل از طریق شماره واتساپ ۰۹۰۲۸۷۵۴۲۴۴

جوایز درنظر گرفته شده برای نفر اول ۵ میلیون تومان به همراه اعطای لوح تقدیر، نفر دوم ۳ میلیون تومان به همراه اعطای لوح تقدیر و نفر سوم ۲ میلیون تومان به همراه اعطای لوح تقدیر خواهد بود.

آخرین مهلت ارسال عکس‌ها ۸ خرداد ۱۴۰۱ بوده و داوری آنها ۱۰ خرداد، انجام خواهد شد و روز بیستم همان ماه و در دهه کرامت و همزمان با میلاد حضرت رضا (ع)، نمایشگاه برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق آدرس ایمیل: mehr.samen۸@yahoo.com و آدرس اینستاگرام : mehrsun.complex در ارتباط بوده و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۶۹۳۶۲۸۳-۰۲۱ تماس داشته باشند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

جشنواره‌ی فرهنگی - رسانه ای ابوذر

جشنواره‌ی فرهنگی - رسانه ای ابوذر

به گزارش قاصدک خبر؛ مسئول بسیج رسانه خوزستان در حاشیه این نشست گفت: امسال هفتمین جشنواره‌ی فرهنگی – رسانه ایی ابوذر در ده محور اصلی و سه محور بومی در خوزستان برگزار می‌شود و فعالان رسانه ای استان تا ۳۰ آذر۱۴۰۱ فرصت دارند آثار خود را به دبیر خانه‌ی جشنواره ارسال کنند

سجاد بهمئی اظهار کرد، اتحاد و همدلی اقوام خوزستان ، دفاع مقدس و کنگره شهدای خوزستان و تعهدات و مسئولیت های اجتماعی شرکت های صنعتی خوزستان از محور‌های سه گانه و بومی جشنواره‌ی امسال است که بطور ویژه به آن پرداخته خواهد شد.

مهلت ارسال آثار ارسالی به دبیر خانه‌ی این جشنواره تا ۳۰آذر۱۴۰۱ است و بازه زمانی آثار از تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ لغایت ۳۰ آذر ۱۴۰۱ خواهد بود.

جشنواره‌ی فرهنگی – رسانه ای ابوذر خوزستان ، امسال ۱۱ قالب دارد و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های معرفی شده شامل: گزارش تحقیقی و تحلیلی، گزارش خبری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدئویی، فیلم مستند و پادکست طبق محورهای ۱۳ گانه به دبیرخانه ارسال کنند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

جشنواره بین‌المللی پویانمایی

جشنواره بین‌المللی پویانمایی

برنامه‌های «روز پویانمایی» در بخش جنبی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی با نمایش فیلم‌هایی که در بخش کودک دوره‌های پیشین جشنواره برگزیده شده‌اند، برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این برنامه با هدف معرفی فیلم‌های پویانمایی برگزیده در بخش کودک در مراکز کانون سراسر کشور، ارج نهادن به هنر_صنعت پویانمایی و افزایش مخاطبان هنر تأثیرگذار پویانمایی، فراهم کردن زمینه‌های نقد و نظر در خصوص هنر پویانمایی در مراکز سراسر کشور و فراهم کردن منبعی به عنوان محرک‌های دیداری و نوشتاری برای اعضاء ادبی و هنری مراکز برگزار خواهد شد.

«روز پویانمایی» برای آشنایی بیشتر همکاران کانون، اعضای مراکز فرهنگی‌هنری و اولیاء تربیتی برگزار می‌شود. این فیلم‌ها از جمله پویانمایی‌هایی هستند که در بخش کودک، در دوره‌های پیشین جشنواره برگزیده شده‌اند. در این روز  (۱۲خرداد، سـاعت ۹:۳۰) فیلم‌های برگزیده بخش کودک همزمان در یک نوبت در سالن‌های مراکز کانون استان‌ها و مراکز سیار روستایی، در سراسر کشور نمایش داده می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۷۷ (۱۹۹۹ میلادی) نسبت به برگزاری جشنواره بین‌المللی پویانمایی همت گماشت.

هدف از برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی-هنری، کمک به رشد و گسترش هنر پویانمایی و ایجاد زمینه‌های مؤثر و بستری شایسته برای هنر پویانمایی است. یکی از بخش‌های جنبی این جشنواره در سال ۱۴۰۱، برگزاری «روز پویانمایی» همزمان در سالن‌های نمایش مراکز کانون استان‌ها و مراکز سیار روستایی سراسر کشور خواهد بود.

دوازدهمین جشنواره دو سالانه بین‌المللی پویانمایی تهران در روزهای ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

جایزه ملی برنامه رادیویی ورزشی برتر کشور

جایزه ملی برنامه رادیویی ورزشی برتر کشور

 

به گزارش روابط عمومی رادیو ورزش؛ مهدی آذرمکان مدیر شبکه رادیویی ورزش در خصوص جزییات جشنواره «صدای ورزش» اظهار داشت: این شبکه به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار رادیویی ورزشی در سطح ملی اعم از شبکه‌های سراسری و استانی، تولیدات مردمی در سطح ملی، ایجاد رقابت سازنده بین برنامه‌سازان ورزشی و همچنین کشف و رشد استعدادهای حوزه برنامه‌سازی، جایزه ملی برنامه رادیویی ورزشی برتر را با عنوان «صدای ورزش» برگزار می کند

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره این جشنواره افزود: زمان اعلام فراخوان جشنواره از ۴ اردیبهشت همزمان با روز ملی رادیو تا ۳ خرداد ماه سالجاری خواهد بود.
مهدی آذرمکان دبیر جشنواره از نقش شبکه رادیویی ورزش به عنوان متولی این امر گفت: عوامل رادیو ورزش جزء اعضای کمیته‌های اجرایی و دبیرخانه خواهند بود. البته در کمیته‌های داوری از کارشناسان برجسته در حوزه برنامه سازی رادیویی ورزش هم استفاده خواهد شد . همچنین کلیه آثار ارسالی می‌بایست از تاریخ فراخوان تا قبل از پایان مهلت ارسال آثار با فرمت MP۳ در تارنمای رادیو ورزش به نشانی www.radiovarzesh.ir  بارگذاری شود.

او ضمن توضیح از روند داوری و نحوه انتخاب آثار توسط هیات داوری خاطرنشان کرد: ارائه محتوایی سازنده در قالبی جذاب، اولویت‌بخشی به محورهای موضوعی ارائه شده، وضوح و کیفیت شنیداری و پرداخت هنرمندانه صوتی، ژرف‌اندیشی و عمیق بودن نگاه به مساله، وضوح عنصر خلاقیت و به کارگیری نوآوری در برنامه از جمله ملاک‌های ما برای داوری است. کمیته‌هایی هم برای داوری برنامه‌های ترکیبی، گفتگو محور‌، ساختارهای نوین و بخش ویژه در نظر گرفتیم که  کارشناسان رسانه‌های ورزشی در آن حضور دارند که با دقت و مراقبت لازم انتخاب و دعوت شدند و به داوری آثار می‌پردازند.

آذرمکان درباره برنامه این جشنواره پس از انتخاب آثار منتخب تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف این جشنواره شناخت استعدادهای افراد در تولید برنامه‌های ورزشی است. بخش آثار مردمی هم در این رویداد جایگاه بسزایی دارد. بنابراین حتما از افراد و آثار برتر آنان بهره‌برداری خواهیم کرد.

مهدی آذرمکان در خصوص نگاه ویژه جشنواره به آثاری با عنوان  سردار شهید سلیمانی گفت: جایزه سردار سلیمانی به موضوعاتی همچون اخلاق ورزشی، شهدای ورزشکار، مکتب ورزشی شهید قاسم سلیمانی اختصاص خواهد داشت. در این جشنواره برنامه‌هایی که با رویکرد نوآورانه و خلاقانه بر توانمندی‌های ورزش ایران اسلامی و نشاط اجتماعی، تقویت روحیه همبستگی ملی، اخلاق ورزشی، روحیه پهلوانی و جوانمردی، ارتباط میان ورزش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید می‌کنند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهند بود.

دبیر جشنواره صدای ورزش در پایان از روند مراسم اختتامیه گفت: مراسم اختتامیه در روز ۸ تیر ماه در سالروز تاسیس رادیو ورزش برگزار خواهد شد.

 

۰ ۰ ۰ دیدگاه


فستیوال نیوز

مرجع فستیوال ها ، فراخوان ها و جشنواره ها و نمایشگاه ها

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی